Menu Close

STEAM ugdymas

STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) ugdymas – ugdymo būdas, kai tyrinėjant bei pasitelkiant gamtos mokslų, technologijų, matematikos, inžinerijos žinias, kūrybiškumo ir problemų sprendimo įgūdžius, bandoma atsakyti į aktualų klausimą. STEAM ugdymo veiklos skatina visuminį tikrovės pažinimą, praktinį kompetencijų lavinimą, drąsą sprendžiant įvairius iššūkius.                                   

 

Platforma E-matematika. 147 paskyros, iš jų aktyvios 127. Tai sudaro 86,4 proc. aktyvių paskyrų skaičiaus.                          

 

TŪM STEAM stažuotė, Kauno rajone

STEAM stažuotė 2024 m. rugsėjo 26 – 27 dienomis Kauno rajono  mokyklose yra puiki galimybė mokytojams plėsti savo žinias bei įgyti praktinių įgūdžių tarpdisciplininiame kontekste. Ji leidžia giliau suvokti, kaip įvairūs mokslai ir technologijos sąveikauja, kas gali padėti sukurti įdomesnius, kūrybingesnius ir efektyvesnius mokymo metodus. Stažuotės metu mokytojai turėjo galimybę pamatyti sėkmingai įgyvendintus STEAM projektų pristatymus, pasidalinti gerąja patirtimi, skatindami mokinius spręsti realaus pasaulio problemas, kurios gali pagerinti mokymosi procesą. Dalyvavimas tokiose stažuotėse ugdo ne tik profesinę kompetenciją, bet ir didina pasitikėjimą savo gebėjimu inovatyviai mokyti.

Pradinių klasių “Tyrėjų valanda” Veiviržėnuose

Džiaugiamės sėkmingai įvykusia STEAM tinklaveika “Tyrėjų valanda“ su Judrėnų skyriumi, Vėžaičių ir Endriejavo pagrindinių mokyklų pradinukais. Veiklas miestelio puoselėjamame slėnyje rugsėjo 24-25 d. organizavo ir parengė užduotis Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos pradinių klasių mokytojos V. Vileikienė, D. Šukevičienė ir mokyt. metodininkė L. Toleikienė.

Rugsėjo 24 d. 1-2 kl. mokinukai iš Veiviržėnų gimnazijos ir Judrėnų skyriaus bei Endriejavo mokyklos mokėsi atpažinti medžius, tyrinėjo kamienus, darė jų atspaudus ir lygino, skaičiavo, matavo, grupavo lapus, spyglius, vaisius. Prisirinkę įvairių lapų, šakelių, samanų dėliojo medžio paveikslėlį.

Rugsėjo 25 d., susirinkę Veiviržėnų gimnazijos, Judrėnų skyriaus ir Vėžaičių pagrindinės mokyklos 3-4 kl. mokiniai išsamiau tyrė Lietuvos medžių karalių – ąžuolą. Matavo ir lygino šių medžių aukštį, tyrė lapus, vaisius, sėklas. Šios dienos technologinė patirtis mokiniams buvo – gilių kava, kurią jie pagal instrukciją gamino, degustavo ir vaišino mokyklos bendruomenę.

Visi vaikai sužinojo daug naujų dalykų apie medžius ir jų teikiamą naudą gamtai ir žmogui, drauge patyrė smagių akimirkų. Po veiklų dalyvavusios klasės ir jų mokytojos gavo padėkos raštus, po atviru dangumi mėgavosi gardžiais pietumis ir bendruomeniškumu.

Mokytoja D. Šukevičienė

   Mokytojų stažuotė Estijoje ir Suomijoje

Šių metų birželio 16-20 dienomis šeši mokytojai iš Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos išvyko į edukacinę kelionę į Estiją ir Suomiją, siekdami gilinti žinias STEAM ir tvarumo srityse. Kelionė prasidėjo aplankant Talino senamiestį ir susipažįstant su mobilia laboratorija, kurioje mokytojai sužinojo apie STEAM idėjų įgyvendinimą mokyklose bei tvarumo politika. Helsinkyje mokytojai apsilankė Kulosaaren Yhteiskoulu mokykloje, kur direktorius pristatė mokyklos veiklą, o mokytojai galėjo apžiūrėti klases ir laboratorijas. Haltia gamtos centre mokytojai išklausė paskaitą apie Suomijos mokyklų pasiekimus tvarumo srityje ir mokiniams suteikiamas galimybes praktiškai pritaikyti STEAM žinias bei įgūdžius mokantis apie tvarumą ir gamtos apsaugą. Čia ir patys mokytojai turėjo galimybę išbandyti praktines užduotis šalia esančiame miške. Nuuksio nacionaliniame parke mokytojai dalyvavo žygyje, kur susipažino su edukacinėmis mokymosi erdvėmis. Taip pat aplankyti Helsinkio Tähtitorninvuoren ir Kaivopuisto parkai, kuriuose stebėti STEAM principų pritaikymai skirtingų poreikių vaikams ir suaugusiems. Mokiniai gali mokytis gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos per realias ir praktines veiklas šiuose parkuose. Taline aplankytas Kadriorgo parkas, kur mokytojos sužinojo apie parko stilių ir dermę su miesto erdvėmis. Tartu mieste mokytojai lankėsi gimnazijoje ir AHHAA mokslo centre, kur gilino savo žinias apie mokslo ir technologijų naujoves. Kelionė užbaigta Pernu gamtos centre ir Sooma nacionaliniame parke, kur mokytojai susipažino su edukacinėmis erdvėmis ir darbo su mokiniais metodais, tyrinėjo pelkių augalus ir gyvūnus. Ši kelionė buvo naudinga ir įkvepianti. Grįžę mokytojai planuoja tęsti veiklas, įgyvendindami mokomųjų dalykų projektus, pradinių klasių tęstinį projektą ,,STEAM. Medžiai“, mokinių konferencijas ,,Kurk, atrask ir būsi pastebėtas“, ,,Tyrėjų valanda”, tinklaveiką su kitomis mokyklomis. Įgyta patirtis padės  skatinti mokinių kūrybiškumą ir tyrimų kultūrą mokykloje.

Mokytojos Ugnė Ruibienė ir Ina Verbutienė

 

MoMoLab vizitas Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje

Pagal TŪM projektą gegužės 30-31 dienomis Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje vyko  MoMoLab organizuojamos veiklos, kuriose dalyvavo 7-11 klasių mokiniai, atvyko mokinių komandos iš Judrėnų skyriaus, Endriejavo, Vėžaičių pagrindinių mokyklų.

Tikslinės mokinių grupės dalyvavo šiose tiriamosiose veiklose: „Paviršinio vandens kokybės tyrimai“ (konsultantė dr. Diana Miškelytė). Šioje tikslinėje grupėje mokiniai  nustatė tvenkinio vandens kokybinius rodiklius: nitratų, nitritų, fosfatų, amonio kiekį ir palygino su Nemuno upės vandens kokybės rodikliais.

 „Genetikos pagrindai: ląstelės ciklas (mitozė) augaluose, nustatomi rodikliai: MI, CA, MB“ (dr. Asta Stapulionytė). Mokiniai paruošė preparatus iš valgomojo svogūno šaknų, stebėjo per mikroskopą, nustatė mitozinį indeksą.

 „Augalinių eterinių aliejų ekstrakcija bei antioksidacinių savybių įvertinimas modelinėse sistemose“ (dr.Jūratė Šlapkauskaitė). Šios grupės mokiniai iš ramunėlių ir kanapių distiliavo eterinį aliejų.

 „Mikroorganizmų identifikavimo pagrindai“(dr.Alisa Gricajeva). Mokiniai mikroskopavo ir identifikavo bakterijas.

Stepas Šafranauskas 5-11 klasių mokinius pakvietė į mokslinę laboratoriją ant ratų, supažindino su joje esančia įranga, demonstravo įvairius fizikinius reiškinius. Mokiniai dalyvavo lazerių programoje ir planetariume stebėjo filmą „Gyvybės paieška Visatoje“.

Dėkojame MoMoLab komandai.

Biologijos mokytoja Diana Vepštienė

                   Konferencija „Tirk, atrask ir būsi pastebėtas“

Gegužės 16 d. rytą į Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos sodą rinkosi mokiniai iš Gargždų ,,Vaivorykštės“, Kulių, Švėkšnos „Saulės“, Žemaičių Naumiesčio gimnazijų, Gargždų ,,Kranto“, ,,Minijos“ progimnazijų, Vėžaičių ir Endriejavo pagrindinių mokyklų. Patyriminės gamtos ir socialinių mokslų konferencijos „Tirk, atrask ir būsi pastebėtas“ dalyvius sveikino gimnazijos direktorė Laima Navickienė. Atvykusios komandos pagal duotą žemėlapį turėjo orientuotis ir pasiekti Veiviržo upės slėnį. Susirinkusios komandos sugalvojo pavadinimą, šūkį ir prasidėjo patyriminė veikla. Buvo devyni punktai su skirtingomis užduotimis, pvz., rūšinė augalų įvairovė, topografinis žemėlapis, žingsnio ilgio apskaičiavimas ir kt. Komandos stropiai atliko užduotis, o konferencijos mentoriai vertino komandų atliktus darbus ir, susumavus rezultatus, paaiškėjo, kad pirmos vietos laimėtojai yra Vėžaičių pagrindinės mokyklos komanda. Antra vieta atiteko Gargždų ,,Vaivorykštės“ komandai. Trečią vietą laimėjo šeimininkai – veiviržėniškiai. Komandos buvo apdovanotos prizais, pavaišintos pietumis ir ledais. Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos mokytojos Diana Vepštienė ir Ugnė Ruibienė dėkojo atvykusiems ir linkėjo saugios kelionės namo.

 

  ,,Tyrėjų valanda“ fizikos- chemijos laboratorijoje

Saulėta gegužės 14-osios popietę 7-9 klasių mokiniai rinkosi į fizikos-chemijos laboratoriją kur vyko ,,Tyrėjų valanda“.

Septintokai susipažino su matavimo priemonėmis ir prietaisais. Mokėsi nustatyti tirpalų tūrį pipečių pagalba, svarstyklėmis svėrė medžiagas ir nustatė masę (svorį).

8 klasės mokiniai tyrė kaip acto rųgšties koncentracija ir jos temperatūra veikia kiaušinio lukštą(stambias ir smulkias jo daleles)

Devintokai  pasinėrė į restauravimo amato paslaptis. Vadovaujant muziejininkei Valdonijai Karaliūnienei mokiniai atsirinko restauravimui tinkamus eksponatus(paveiktus kinivarpų) ir spec.priemonėmis juos impregnavo.

Chemijos mokytoja Angelė Bružienė

 

Atvira veikla ,,STEAM. Medžiai. Pavasaris“

Tema.  MEDŽIAI

Data: 2024-05-17

Vieta; Skomantų piliakalnis

Dalyviai:  1 ir 2 klasės mokiniai, jų teveliai, mokytojai

Atviros veiklos uždaviniai:

  1. Atpažinti medžius ir jų lapus
  2. Išmatuoti medžio kamieno apimtį
  3. Sukurti paveikslėlį iš medžio dalelių
  4. Stebėti ir atpažinti vabzdžius ropojančius medžio kamienu
  5. Sukurti atliktų darbų aplanką

STEAM atvirą veiklą vykdė 1 kl. mokytoja L. Toleikienė ir 2 kl. mokytoja D. Nausėdienė

Pirmos klasės mokytoja Loreta Toleikienė

 

3-4 klasės mokinių atvira veikla ,,STEAM. Medžiai. Pavasaris“

Tikslas – skatinti mokinių susidomėjimą gamta ir ugdyti jų gamtos pažinimo bei stebėjimo įgūdžius, lavinant gebėjimą atpažinti įvairius medžius ir suprasti jų svarbą ekosistemai.

Vieta  – Skomantų piliakalnis

Laikas – 2024-05-17

Atviroje veikloje dalyvavo 3-4 klasės mokiniai bei jų tėvai

3-4 klasių mokiniai dalyvavo STEAM veikloje, kurios metu tyrinėjo medžius Skomantų piliakalnyje. Mokiniai mokėsi atpažinti medžius pagal lapus ir žievę, matuoti medžių kamienų apimtį ir aukštį, piešti medžių lapus bei gaminti paveikslėlius iš medžio dalių. Kiekvienas knygos lapas buvo skirtas skirtingam medžiui, kuriame vaikai atliko įvairias užduotis: žievės antspaudų darymas, kamieno apimties ir aukščio matavimas, lapų ir žiedų/vaisių vaizdavimas, gyventojų (vabalo, paukščio ar gyvūno) esančio šalia radimas, artimiausio tos pačios rūšies medžio paieška ir atstumų matavimas, žinių apie medžius užrašymas bei medžių pavadinimų rūšiavimas didėjimo tvarka.

Atvirą veiklą organizavo : 3 klasės mokytoja Vitalija Vileikienė, 4 a klasės mokytoja Ina Verbutienė ir 4 b klasės mokytoja Danguolė Šukevičienė

4a klasės mokytoja Ina Verbutienė

Tinklaveika su Vilnius TECH

Gegužės 22 dieną grupė mokinių vyko į Vilnius TECH ,, Ateities inžinerijos“ 7-ojo sezono projektinių darbų pristatymą. Austėja Knyzerytė ir Viltė Zambrinaitė už darbą ,,Naatūralių plaukų dažų gaminimas ir panaudojimo galimybių tyrimas“ laimėjo pagrindinį Vilniaus TECH  partnerių prizą,,Aplinkos apaugos“ srityje.

Austėja Knyzerytė 8 b klasės mokinė

Stažuotė Telšių STEAM centre

Stažuotėje Telšių STEAM centre dalyvavo keturi mūsų gimnazijos mokytojai.

 

Metodinė diena ,,STEAM: kas tai yra?“

Balandžio 4 dieną ikimokyklinio ugdymo ir pradinių klasių mokytojos iš Judrėnų, Pėžaičių skyrių, Vėžaičių ir Endriejavo mokyklų dalyvavo metodinėje veikloje, kurios  metu mokytojos-lektorės pasidalino gerąja patirtimi iš TŪM  mokymų ,,STEAM: kas tai yra?“ Pranešimus pristatė mokytojos Ligita Kiudelytė „ STEAM ugdymo samprata “, Eglė Rubavičienė „ STEAM nuo teorijos prie praktikos“ ir Alvyda Švabienė „STEAM. Skaitmeniniai įrankiai ir vertinimas “. Pranešimai bus gimnazijos tinklapyje)  

Atvykusios mokytojos dalyvavo praktinėje veikloje. Žengdamos į gamtos mokslų kabinetą, mokytojos patikrino savo vieną iš jutimo organų – rankas: turėjo atspėti, kokį daiktą palietė. Prisiminė mokyklos laikus ir stebėjo svogūno ląstelę per elektroninį mikroskopą . Tyrinėjo Lietuvos naudingas iškasenas, nustatė jų savybes ir įvardino uolienų pavadinimus. Mokytojos pirmą kartą dirbo su mechaninėmis fiksuoto tūrio pipetėmis. Dvyliktokės surengė „olimpines“ pipetavimo varžybas. Tiksliausiai ir teisingiausiai pipetavo Vitalija Vileikienė. Mokytojos išsiaiškino, kaip veikia triukšmomatis. Taip triukšmavo, kad prietaisas fiksavo 130 dB.

Veiklos pabaigoje reflektavome: Loreta Toleikienė ,,Ačiū už informatyvią ir įdomią dieną“. Danguolė Nausėdienė ,,Jaučiuosi patobulėjusi. Buvo puikios veiklos, o iš žemaitės tai išgirsti yra daug.“ Eglė Rubavičienė „Naudingai praleistas laikas.“. Edita knyzerienė,,Laiminga,palylėta“

Biologijos mokytoja metodininkė Diana Vepštienė   

 

Tinklaveika su Judrėnų skyriaus pradinukais

Balandžio 17 dieną gimnazijos gamtos mokslų kabinete lankėsi Judrėnų skyriaus pradinių klasių mokiniai. Jie stebėjo savo išrauto plauko svogūnėlį pro mikroskopą. Mokėsi dirbti su pipetėmis. Išmoko matuoti triukšmo lygį. Triukšmomatis fiksavo 125 dB. Mokiniai taip pat susipažino su laboratoriniais prietaisais. Apsilankė chemijos –fizikos laboratorijoje.

Biologijos mokytoja Diana Vepštienė

Gamtamokslinė pradinių klasių mokinių konferencija “Ant paukščio sparno”

Balandžio 19 d. Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje vyko respublikinė meninė – gamtamokslinė pradinių klasių mokinių konferencija “Ant paukščio sparno”. Paukščiai labai svarbi žmogaus gyvenimo, gamtos dalis, o jų įvairovė, gyvenimo būdas domina daugelį. Konferencijos metu mokiniai iš Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos, Judrėnų Stepono Dariaus skyriaus, Švėkšnos Saulės gimnazijos, Vėžaičių ir Endriejavo pagrindinių mokyklų pristatė kompozicijas, dainas, STEAM projektus ir patyrimines veiklas apie paukščius ir jų stebėjkmą. Gimnazijos muzikos mokytojos R. Girdvainytė ir J. Jokšienė pradinukų pristatymus papuošė puikiais muzikiniais pasirodymais.
Visi pranešėjai gimnazijos muziejuje turėjo galimybę pasigaminti atviruką. Edukaciją vedė muziejininkė V. Karaliūnienė ir bibliotekininkė K. Laucevičienė. Konferencijos dalyviai ir jų mokytojai apdovanoti padėkos raštais, skanėstais ir dailės mokytojos A. Giržadienės autoriniais moliniais magnetukais-paukštukais.
Džiaugiamės bendryste, naujomis mokinių ir mokytojų pažintimis, patirties sklaida.
Pradinių klasių mokytoja D. Šukevičienė.
 

TŪKSTANTIS PUŠAIČIŲ – TŪKSTANTMEČIO MOKYKLAI

Žinome, kad medžiai svarbūs gyvybinės įvairovės palaikymui, jie sukuria erdvę kitų organizmų gyvenimui. Medžiai – tai ,,Žemės plaučiai“.

Balandžio vienuoliktos rytas buvo  gražus, saulėtas. Būrys 7-11 klasių mokinių pirmą kartą vyko į Šernų mišką, priklausantį Šernų girininkijai, sodinti medelių. Susėdę į autobusą pajudėjo tikslo link. Važiuodami turėjo sukurti ketureilius pagal mokytojos pateiktus žodžius: medelis, dygsta, pušis, laiba, kelias, iškorėjo; eglė, auga, saulė, ilgas , stalas; miškas, vėjas, pjūklas, auksinis, riaumojo.

(Vieno ,,greito“ ketureilio pavyzdys: ,,Einant mišku man vėjas švilpia ausyse, / Regiu auksinius lapus savo akyse./  Miško gilumoj stovi senas pjūklas, o šalia jo riaumoja piktas briedis.“)

Girininkas jau laukė miške.  Jis trumpai papasakojo apie Šernų girininkijos veiklą, miškininko profesiją, kur ją galima įsigyti. Parodė, kokie vabalai puola užaugusias egles, kaip jie slepiasi po žieve ir kaip suprasti, kad  žievėgraužis tipografas jau kenkia medžiams.  Šis vabalas 4-5 mm ilgio, volelio formos tamsiai rudos spalvos.

Pasiskirstę poromis, medelių sodintojai čiupo kastuvus, pušeles ir prasidėjo sunkus darbas. Saulutės ir darbo poveikis buvo jausti – pasirodė prakaito lašai. Pertraukos metu sodintojai  užkando, susirado sau patinkantį medį ir jį apkabinę,mokytojos paskatinti sušuko: ,,Aš mylių gyvenimą.“ Ir vėl prie darbo. Po sodinimo mokiniai turėjo suskaičiuoti, kiek medelių pasodino, koks jų aukštis, išsiaiškinti, kokia šaknų sistema. Kai susumavo visų porų pasodintas pušaites, skaičius vaikus nustebino – jų buvo tūkstantis!

Mokiniai, prisikvėpavo gryno oro ir, žinoma, truputį pavargo. Daugelis pažadėjo po 5 metų sugrįžti ir pažiūrėti, kiek tos mažos pušaitės užaugo.

Po smagaus ir naudingo darbo laimingi grįžome namo.

P.S. Dalyvaujame TŪM  projekte. Bet tikriausiai realaus darbo gamtoje ir pasiekto rezultato,neatstos jokie mokymai ir paskaitos- jokia teorija.

Biologijos mokytoja metodininkė Diana Vepštienė

       Tinklaveika su ,,Mobiliosios Bioklasės“ komanda

Kovo 21 d. Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje svečiavosi „Mobilioji Bioklasė”, kuri yra bendras Vilniaus universiteto ir „Thermo Fisher Scientific Baltic“ projektas. ,,Mobiliosios bioklasės” komanda lanko mokyklas ir supažindina mokinius su gamtos mokslų subtilybėmis.

Visų pirma buvome supažindinti su veiklomis, kurias darysime, ir pagrindiniu mokslininko įrankiu – mechanine pipete. Išmokę ja naudotis, dalyvavome „Olimpinėse pipetavimo žaidynėse“, kurių nugalėtoja tapo 12 klasės mokinė Skaistė Saunorytė.

Vėliau prasidėjo tikroji mokslinė veikla. Pirmiausia mėgintuvėliuose išskyrėme bakterijų DNR. Padėjome Petriukui išspręsti iškilusią problemą: tyrėme, ar jam įsisiurbusi erkė buvo užsikrėtusi erkinio encefalito virusu, ar borelijos bakterija, kuri sukelia Laimo ligą. Rezultatai skyrėsi: vienų mokinių ištirtos erkės DNR parodė, kad ši nešiojo vieną ligą, kitų – abi, o kai kurių tirta erkė nenešiojo nė vienos ligos. Veiklos metu išmokome naudotis įvairiais prietaisais, sužinojome naujų mokslinių metodų ir priemonių, naudojamų laboratorijose.

Visi turiningai ir linksmai praleido dieną. Mokinių atsiliepimai: „Buvo labai įdomi patirtis pasijausti tikra mokslininke. Ši veikla privertė labiau susidomėti gamtos mokslais. Labai maloni bioklasiokų komanda. Ačiū jiems.“ (Austėja). „Turėjau galimybę išbandyti įvairius mokslininkų kasdien naudojamus instrumentus ir atlikti įdomius, įtraukiančius eksperimentus. Sužinojau daugiau apie DNR ir biomokslus. Labai gera patirtis”. (Viltė)

IVg kl. mokinė Laura Lygnugarytė

Biologijos mokytoja metodininkė Diana Vepštienė

                    

  Tinklaveika su Endriejavo pagrindinės mokyklos dešimtokais

Mokiniai pagal pH rodiklį nustatė ir atpažino tirpalus, išmoko dirbti su pipetėmis.

Chemijos mokytoja Angelė Bružienė

Tinklaveika. Svečiuose Vilnius Tech

Vasario 29 – kovo 1 dienomis pagal TŪM STEAM programą Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje  mokiniams buvo organizuojamos veiklos (programa pridedama, priedas Nr.1) su Vilnius TECH Biomechanikos inžinerijos katedros lektoriumi dr. Donatu Lukšiu.

Pirmąją dieną lektorius gimnazijos 8-12 klasių mokinių grupei papasakojo apie Vilnius TECH universiteto fakultetus, supažindino su juose vykdoma veikla. Daug sužinojome apie biomechanikos inžinerijos katedrą, kurioje ir dirba lektorius. Prezentacijoje matėme, kaip patobulėjo ir kaip veikia įvairūs bioniniai protezai, kurie kuriami pasitelkiant  medicinos  inžinerijos subtilybes. Pamatėme dr. D. Lukšio studentų sukurtus darbus, išgirdome, kokį garsą skleidžia susitraukinėdami raumenys bei išmatavome savo raumenų jėgą. Turėjome galimybę kiekvienas apžiūrėti ir rankose palaikyti 3D spausdintuvu pagamintus įvairius daiktus – širdį, smegenis, nugaros slankstelius, dirbtinį klubo ir kelio sąnarį ir net bioninę ranką. Sužinojome apie interaktyvią reabilitaciją, kurios metu žmogus žaidžia tam tikrus žaidimus ir taip stebima jo raumenų veikla bei progresas. Tai išbandė ir patys moksleiviai. Dienos pabaigoje vyko daugumai labiausiai patikusi veikla – buvome lengvai nukrėsti elektros srovės.

Antrąją dieną praktiškai panaudojome įgytas žinias. Susiskirstę į grupeles turėjome galimybę pamatyti, kaip veikia įvairūs prietaisai. Veiklos metu išmokome naudotis arduino mikrovaldiklį, pagilinome programavimo bei fizikos žinias. Naudodamiesi jomis, sudėliojome mechanizmus, kurie šviečia, matuoja temperatūrą, reaguoja į judesius, rodo užrašą ir ne tik. Mokinių prašymu pakartojome linksmiausią atrakciją – elektros srovės impulsus.

Mokinių atsiliepimai: Dominykas ,,kaip mes galime sukurti bioninę ranką, jei laidukų nemokame sujungti“. Dvyliktokė Akvilė ,,laikas praleistas informatyviai,daug naujos patirties, naujų dalykų“. Dešimtokė Evita ,,buvo be galo įdomu ir iš visų susikaupusių žvilgsnių buvo galima matyti jog patirtis nauja ir savotiškai įtraukianti kiekvieną. Puikiai paruoštas dėstytojo darbas tokį sunkų mokslą pavertė į visiems suprantamą ir įveikiamą veiklą“

Laura Lygnugarytė 12 klasės mokinė

Diana Vepštienė biologijos mokytoja metodininkė

     

  Gamtos mokslų kabinete Vėžaičių penktokai

Vasario 27 dieną gamtos mokslų kabinete lankėsi Vėžaičių pagrindinės mokyklos penktokai. Biologijos mokytoja  Diana Vepštienė  mokiniams priminė  apie nematomą pasaulį – bakterijas. Penktokai užsėjo nuo telefonų ekranų bakterijas ant mitybinės terpės, išmoko dirbti su mechaninėmis fiksuoto tūrio pipetėmis. Mokinių komandos varžėsi ,,pipetavimo“ rungtyje. Penktokai aktyvūs ir tuo pačiu triukšmingi, tad išmatavo sukeliamo triukšmo lygį triukšmomačiu. Matavo anglies dioksido kiekį . Mokiniams už aktyvų dalyvavimą įteiktos atminimo dovanėlės – rašikliai. Dėkoju penktokų biologijos mokytojai Juditai Narutavičienei už bendradarbiavimą.

Mokymai „Inovacinių gebėjimų ugdymas biomedicijnos inžinerijos srityse“ (išvyka į Vilniaus TECH laboratorijas)  gruodžio 7 – 8 dienomis.

Tyrėjų naktis

Gruodžio 1-osios vakarą penktokai-arabai rinkosi į ,,Tyrėjų naktį“. Jaunojo pedagogo klubui priklausanti Viltė Stankutė penktokams davė išsitraukti lapelius su gyvūnų pavadinimais. Pasiskirstę į tris komandas penktokai ,,Tyrėjų naktį“ pradėjo nuo prisistatymų. Vėliau komandos atliko STEAM užduotis: išmatavo sniego storį, parsinešė sniego ir mėgino snaigę stebėti per mikroskopą (tai buvo didelis iššūkis). Išmoko dirbti fiksuoto tūrio mechaninėmis pipetėmis, dalyvavo rungtyje ,,Kas teisingiau ir greičiau perpils vandenį pipetėmis iš vienos cheminės stiklinės į kitą.“ Dešimtokės- dvyliktokės išmokė penktokus naudotis triukšmomačiu. Penktokai tikrai triukšmingi: triukšmomatis fiksavo 120 dB garsą. Per mikroskopą stebėjo iš savo galvos išrauto plauko svogūnėlį. Atpažino Lietuvos naudingąsias iškasenas. Mokiniai turėjo surasti Arabiją, surinkti informaciją apie arabų kultūrą, religiją ir ją pristatyti. Vėliau arabai-penktokai buvo pakviesti kepti kalėdinių sausainių ir juos dekoruoti. ,,Tyrėjų naktį“ vainikavo lobio ieškojimas ir šokiai.  Šioje veikloje persipynė STEAM, kultūrinis ir įtraukusis ugdymas. Veikloje dalyvavo ir tėveliai.

Biologijos mokytoja Diana Vepštienė

     

                         Tinklaveika. Svečiuose Endriejavo pagrindinės mokyklos mokiniai

Lapkričio 14 dieną gimnazijos gamtos mokslų kabinete apsilankė Endriejavo pagrindinės mokyklos penktokai. Mokinius lydėjo biologijos mokytoja Daiva Diglienė. Mokiniai išmatavo anglies dioksido kiekį, triukšmo lygį įvairiose gimnazijos patalpose. Išmoko dirbti su mechanine fiksuoto tūrio pipete. Penktokai patikrino gamtos mokslų kabineto suolų bakterinį užterštumą. Mokiniams veiklos patiko ir sakė, kad dar norės sugrįžti.

Biologijos  mokytoja Diana Vepštienė

 

Aplinkos veiksnių įtakos požymio raiškai tyrimas (variacinės kreivės)

Tikslas: nustatyti kaip varijuoja eglės arba pušies šakelių ilgiai

Darbo eiga:

  1. Surenkama 50 vienos eglės arba pušies šakelių.
  2. Išmatuojami kiekvienos šakelės ilgiai( sudaroma šakelių variacinė eilė)
  3. Nustatoma apytikslė eglės ir pušies šakelės ilgio reakcijos norma, jų ilgių svyravimų ribos
  4. Nustatoma, kokiu dažnumu pasikartoja skirtingų šakelių ilgis.
  5. Tyrimo rezultatai surašomi į lentelę.
  6. Braižoma eglės arba pušies šakelių variacinė kreivė. Rezultatai.

Spyglių ilgiai IIg.

Augalo ir gyvūno ląstelės sandara

Septintokai iš maisto produktų modeliuoja ląstelės sandarą. Nurodo ląstelės dalis.

Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos gamtos mokslų kabinete lankėsi Judrėnų skyriaus 5-8 klasių mokiniai ir biologijos mokytoja  Laimutė Buikienė. Mokiniai dalyvavo pipetavimo pamokoje. Fiksavo triukšmo lygį gimnazijoje. Patikrino savo telefonų bakterinį užterštumą paliesdami juos švariais pirštais ir pernešdami piršto antspaudą ant Luria-Bertani mitybinės terpės.

Biologijos mokytoja Diana Vepštienė

Skip to content