STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) ugdymas – ugdymo būdas, kai tyrinėjant bei pasitelkiant gamtos mokslų, technologijų, matematikos, inžinerijos žinias, kūrybiškumo ir problemų sprendimo įgūdžius, bandoma atsakyti į aktualų klausimą. STEAM ugdymo veiklos skatina visuminį tikrovės pažinimą, praktinį kompetencijų lavinimą, drąsą sprendžiant įvairius iššūkius.
Tinklaveika. Svečiuose Endriejavo pagrindinės mokyklos mokiniai
Lapkričio 14 dieną gimnazijos gamtos mokslų kabinete apsilankė Endriejavo pagrindinės mokyklos penktokai. Mokinius lydėjo biologijos mokytoja Daiva Diglienė. Mokiniai išmatavo anglies dioksido kiekį, triukšmo lygį įvairiose gimnazijos patalpose. Išmoko dirbti su mechanine fiksuoto tūrio pipete. Penktokai patikrino gamtos mokslų kabineto suolų bakterinį užterštumą. Mokiniams veiklos patiko ir sakė, kad dar norės sugrįžti.
Biologijos mokytoja Diana Vepštienė
Aplinkos veiksnių įtakos požymio raiškai tyrimas (variacinės kreivės)
Tikslas: nustatyti kaip varijuoja eglės arba pušies šakelių ilgiai
Darbo eiga:
- Surenkama 50 vienos eglės arba pušies šakelių.
- Išmatuojami kiekvienos šakelės ilgiai( sudaroma šakelių variacinė eilė)
- Nustatoma apytikslė eglės ir pušies šakelės ilgio reakcijos norma, jų ilgių svyravimų ribos
- Nustatoma, kokiu dažnumu pasikartoja skirtingų šakelių ilgis.
- Tyrimo rezultatai surašomi į lentelę.
- Braižoma eglės arba pušies šakelių variacinė kreivė. Rezultatai.
Augalo ir gyvūno ląstelės sandara
Septintokai iš maisto produktų modeliuoja ląstelės sandarą. Nurodo ląstelės dalis.
Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos gamtos mokslų kabinete lankėsi Judrėnų skyriaus 5-8 klasių mokiniai ir biologijos mokytoja Laimutė Buikienė. Mokiniai dalyvavo pipetavimo pamokoje. Fiksavo triukšmo lygį gimnazijoje. Patikrino savo telefonų bakterinį užterštumą paliesdami juos švariais pirštais ir pernešdami piršto antspaudą ant Luria-Bertani mitybinės terpės.
Biologijos mokytoja Diana Vepštienė